לפיד: "אנחנו מנהלים מערכה אינטנסיבית למניעת הסכם הגרעין"

    איתי גדסי 1 Comment on לפיד: "אנחנו מנהלים מערכה אינטנסיבית למניעת הסכם הגרעין"

    לפיד 'עקץ' את נתניהו: "המדיניות הנכונה היא זו שאנחנו מובילים בשנה האחרונה: להמשיך את הלחץ, אבל בלי לשבור כלים. להציג מידע מודיעיני אמין, להיות חלק מהתהליך בלי להרוס את היחסים המיוחדים עם ארצות הברית"

    ראש ממשלת המעבר, יאיר לפיד צילום: MARC ISRAEL SELLEM/POOL
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה, יאיר לפיד התייחס הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה למאמצים למניעת הסכם הגרעין: "למרות מערכת הבחירות, למרות הקיץ והחגים, הממשלה הזו עובדת. יחד עם שר הביטחון בני גנץ, עם ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט, עם מערכת הביטחון כולה – אנחנו מנהלים מערכה אינטנסיבית שמטרתה למנוע חתימה על הסכם גרעין מסוכן בין איראן לבין המעצמות.

    וידאו: רועי אברהם/ לע"מ, סאונד: יוסי כהן/ לע"מ
    צילום: MARC ISRAEL SELLEM/POOL

    לפיד עדכן: "בהמשך לשיחתי עם הנשיא ביידן ביום רביעי, מחר ייצא ראש המוסד לוושינגטון, לסדרה של פגישות שנועדו להסביר לממשל האמריקאי את עמדתנו לגבי הסכנות הגלומות בהסכם.

    לדבריו: "למי שאומר לנו שאנחנו לא צעקניים מספיק, או בוטים מספיק, אני מזכיר מה קרה באמת בעבר: ב-2015 כשישראל התעקשה על עימות מיותר עם הממשל, זה היה כשלון מוחלט. האמריקאים פשוט הפסיקו להקשיב לנו. גם היה נזק ליחסים איתם, והם גם הלכו וחתמו על הסכם רע.

    הוא הדגיש: "המדיניות הנכונה היא זו שאנחנו מובילים בשנה האחרונה: להמשיך את הלחץ, אבל בלי לשבור כלים. להציג מידע מודיעיני אמין, להיות חלק מהתהליך בלי להרוס את היחסים המיוחדים עם ארצות הברית.

    עוד אמר לפיד: "אני אומר את זה בזהירות, אבל בינתיים זה עובד. ההסתייגויות שהצגנו לממשל האמריקאי נלקחו בחשבון. דיברנו גם עם השותפים האחרים. הוצבו דרישות לאיראנים. לא על הכל אפשר לדבר, אבל לא הכל צריך להיות מריבות ונאומים. יש דרך אחרת, והיא עובדת טוב יותר.

    "בזירה בטחונית אחרת", הוסיף לפיד "צה"ל והשב"כ פועלים בשבועות האחרונים ברחבי הגדה, בעיקר בגזרות ג'נין ושכם, כדי למנוע פעילויות טרור בשטחי ישראל. מטרתנו היא להרגיע את השטח, לא להסלים את העימותים.

    "אנחנו נמשיך את המדיניות שאומרת – ממקומות שמהם יוצא טרור, נכביד את ידנו, גם במובן הכלכלי-אזרחי. במקומות שבהם נשמר השקט, אנחנו נעשה מאמץ לאפשר שגרת חיים ולקדם את הכלכלה הפלשתינית", אמר ראש הממשלה.

    עוד הוסיף: "במקביל, כפי שסוכם עם שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, ישראל תבחן בחיוב את הגדלת מספר העובדים שיורשו לצאת מעזה עד ל-20 אלף עובדים, אבל שם זה יעצור. כל הגדלה נוספת של מספר העובדים תהיה מותנית בהחזרת הבנים שמוחזקים בעזה הביתה.

    לאחר מכן התייחס לפיד לנושא החינוך: "בנושא אחר, משמח הרבה יותר: שנת הלימודים נפתחה כסדרה בסוף השבוע שעבר. הממשלה תקבל היום סקירה מקיפה על ההיערכות לשנת הלימודים והרפורמות שאנחנו מובילים במערכת החינוך.

    "אני מודה לשרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, לשר האוצר איווט ליברמן, למזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד, על מאמץ ארגוני גדול ולילות ארוכים ללא שינה שהובילו לזה שיותר משני מיליון תלמידים התחילו את השנה בזמן, עם הסכם שכר חדש שייתן לנו שקט משביתות עד שנת 2027".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מר לפיד המבחמן הן בתוצאות שלדבריך הם כבר עלובות שהסכם שהאמריקאים מוכנים כבר לחתום עליו מסוכנת לישראל ובאם לא ייחתם הסכם זה יהיה בגלל האירנים לא בגללך עם כל זה טוב מאוחר מכלום לא